اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

با برنامه Camera51 تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای شوید (با لینک دانلود)

همان‌طور که از نام آن پیداست، این برنامه یک اپ دوربین است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم این برنامه هم دوربین است و هم یک عکاس! به‌این‌ترتیب که زمان استفاده همچون یک عکاس حرفه‌ای شما را راهنمایی می‌کند تا کادری درست بسته و با تغییر زاویه، دوری و نزدیکی و یا تمرکز دوربین بر سوژه‌ای خاص؛ عکسی حرفه‌ای داشته باشید.

این برنامه قادر است سوژه‌های مختلف را تشخیص دهد. نحوه کار با آن به‌این‌ترتیب است که برای تنظیم کادر خود، باید آیکون موبایل شکل موجود بر روی تصویر را به داخل کادر سفیدرنگی که برنامه نشانتان می‌دهد هدایت کنید.

برای اینکه برنامه سوژه موردنظر شما را در حین کادربندی از تصویر حذف نکند، می‌توانید تا سه آیتمی که می‌خواهید در تصویر باشند را انتخاب کنید تا برنامه آن‌ها را در کادر بگنجاند.

نقطه‌ ضعف اساسی برنامه این است که الگوریتم پیچیده آن در شناسایی افراد و اشیا، CPU را زیاد به کار گرفته و این به معنای آن است که تصاویر حرفه‌ای شما به قیمت خالی شدن باتری دستگاهتان تمام می‌شود. این نکته را زمانی که به‌طور مداوم از این برنامه استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید.

این برنامه بهترین عملکرد را بر روی دستگاه‌های جدید مانند Nexus 5 و یا Note 3 دارد.

مزایا

  • با بهره‌گیری از یک الگوریتم خاص، آیتم‌های تصویر را شناسایی کرده و می‌گوید که دوربین خود را باید به کدام سو بگیرید.
  • ویژگی‌های دیگر برنامه کمک می‌کند تا خود به‌صورت دستی بر روی عملکرد آن کنترل داشته باشید.
  • دارای موارد پایه‌ای و اصلی مانند ضبط ویدئو، white balance، و تنظیم فلاش دوربین
  • رایگان است و نیازی به هیچ خریدی ضمن برنامه ندارید.
  • نحوه کار با آن بسیار ساده است.

معایب

  • این برنامه برای افرادی است که اصول پایه‌ای عکاسی را نمی‌دانند نه عکاسان حرفه‌ای!
  • استفاده زیاد از CPU باعث تمام شدن باتری دستگاه می‌شود. این می‌تواند به این معنا هم باشد که برنامه مناسب حال دستگاه‌های قدیمی نیست.
  • کمی اشکالات نرم‌افزاری در برخی موارد وجود دارد.

درمجموع Camera51 کاری که وعده‌اش را داده به‌خوبی انجام می‌دهد. این برنامه قرار است عکس‌برداری شما را بهینه و حرفه‌ای کند، اما اینکه خروجی به نظر شما حرفه‌ای باشد یا نه، کاملا نسبی است و بستگی به این دارد که انتظار شما از یک عکس حرفه‌ای چه باشد. به همین دلیل است که گفتیم این برنامه برای کاربران عادی مناسب است نه افرادی که درزمینه عکاسی کار کشته‌اند. از تمام این‌ها گذشته؛ آن‌قدر برنامه‌های مربوط به عکاسی زیاد است که تا خودمان امتحان نکنیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که به کارمان می‌آید. امتحانش رایگان است! خودتان ببینید این برنامه را می‌پسندید یا نه؟ ما را از نظرات و تجربیات خود در بخش نظرات مطلع سازید.

منبع:

https://itresan.com/58417/camera51-app/

مقدمه‌ای در رابطه با ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام

اینستاگرام مدت هاست که قابلیت استوری (Story) را ارائه کرده و این ویژگی به شدت باره استقبال کاربران قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت می‌توانید به صفحه “استوری اینستاگرام (Instagram Stories)“ مراجعه کنید. اما اینستاگرام دائما در حال آپدیت و به روز رسانی قابلیت های خویش است. به تازگی و با آپدیت جدیدی که برای این اپلیکیشن منتشر شده، هم الان کاربران می‌توانند نسبت به ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll) وارد عمل شوند!


پروسه به این چهره است که شما یک عکس یا ویدئو را بر پایه حالت عادی برای ارسال در استوری اینستاگرام خود ضبط می‌کنید و سپس می‌توانید یک نظرسنجی در بر گیرنده دو گزینه مختلف را بر روی آن عکس یا ویدیو برپایی کنید و کاربرانی که استوری شما را می‌بینند، توانا به گزینش گزینه مد نظرشان خواهند بود. در ادامه این مطلب قصد داریم به تعلیم نحوه ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام بپردازیم. در صورتی که در رابطه با این مسئله احتیاج به اطلاعات اکثریت داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.


هرگونه سوال درباره این مطلب و مشکلات نرم‌افزاری موبایل خویش دارید، با همکاران ما در کمپانی همراه‌رایانه تماس بگیرید


شماره تماس از سراسر کشور

(بدون پیش عدد و از تلفن ثابت)

9099070345

آموزش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll)

قابلیت ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام با انتخاب استیکری امکانپذیر می‌شود که Poll نامگذاری شده است. واژه Poll به معنای نظرسنجی است. برای به کارگیری این قابلیت به شرح زیر عمل کنید:


آموزش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll)


اپلیکیشن اینستاگرام را آپدیت و اجرا کنید.

با لمس آیکون با سمبول(لاتین) “خانه” از نوار تحتانی برنامه به صفحه هوم (Home) بروید.

آیکون پروفایل خویش را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه برگزیدن کنید تا فرمان ارسال استوری صادر شود.

حال عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را برای ارسال به عنوان استوری ضبط کنید.

بعد از ضبط عکس، آیکون اضافه کردن استیکر را از گوشی سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.

استیکر با عنوان Poll را برگزیدن نمایید.

حالا می‌توانید سوال باره نظرتان را برای نظرسنجی بنویسید و در پایی هم دو پذیرش را برای آن در نظر بگیرید. لزومی هستی ندارد که پذیرش های شما صرفا “بله” یا “خیر” باشند و شما می‌توانید این استجابت ها را شخصی سازی نمایید. البته باید دفت کنید که هر استجابت حداکثر می‌تواند دربرگیرنده 22 کاراکتر باشد. پس از اینکه سوال و گزینه های استجابت نظرسنجی را مشخص کردید، گزینه Next را انتخاب و در پایان با لمس گزینه Send مشابه شرایط عادی پست مورد نظر را در استوری اینستاگرام خود ارسال کنید.


آموزش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll)

پرسش و پاسخ در استوری اینستاگرام

بعد از ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام شما به ازای ثبت هر نظر از سوی کاربران نوتیفیکیشن گرفتن خواهید کرد. در ضمن می‌توانید ضمن مراجعه به استوری خویش و کشیدن انگشتتان از زیر صفحه به سمت بالا، جزئیات ریزبین نظرسنجی و نظراتی که برای آن به ثبت دریافتی است را نگریستن کنید.


حتما بخوانید:  تعمیر یا جایگزینی ال سی دی سامسونگ گلکسی اس ۹ تماشا کردید در این مقاله به آموزش روش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll) پرداختیم. چنانچه درباره این مسئله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

چشمان خود را جادو کنید!

زمانی رایانه‌­های شخصی به اندازه‌ یک ماشین لباس‌شویی بسیار بزرگ حجم داشتند، اما به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی ابعاد آن‌ها کاهش یافت. پس از مدتی رایانه­‌های قابل حمل به بازار آمد و امروزه نیز بازار تبلت‌­ها پر حرارت است.
زمانی امکان برقراری ارتباط صوتی میان دو نقطه‌ نزدیک یکی از آرزوهای بشر بود، اما هم ­اکنون می‌توانیم بین دورترین نقاط زمین، ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنیم. اکنون یک سؤال مطرح می‌شود؛ قدم بعدی چیست؟ پیشرفت تکنولوژی گجت‌­ها و ابزار­های کمکی، ما را به کجا می‌برد؟
در این مقاله قصد بررسی گوشه‌­ای کوچک از اقیانوس بی­کران تکنولوژی را داریم.
گجت­‌های پوشیدنی
ابتدا تعریفی مختصر از واژه “گجت” می‌کنیم. گجت یا ابزارک به دستگاه‌­های هوشمند کوچکی گفته می‌شود که در کارهای روزمره به ما کمک می‌کنند. مانند تلفن همراه، MP4 Player و از این قبیل دستگاه‌ها. گجت‌­های پوشیدنی عبارتند از وسایل هوشمندی که می‌توان آن‌ها را پوشید و “تکنولوژی” به نوعی در ساخت و استفاده آن‌ها دخیل است، اعم از ساعت، لباس، عینک، کفش و…
در گذشته شاهد ساعت‌های هوشمندی بودیم که توسط شرکت‌هایی همچون موتورولا و نوکیا به بازار عرضه شدند. ساعت‌هایی که مجهز به سیستم عامل اندروید و سخت‌­افزار مناسب بودند، اما در واقع آن‌ها چیزی جز یک موبایل کوچک نبودند! اکنون نوبت به اختراع هیجان‌انگیزتری رسیده است! عینک‌های هوشمند، نسل جدید گجت­‌های پوشیدنی خواهند بود.
پیش از این شرکت‌هایی همچون Epson در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، اما وجه تشابه تمام فعالیت‌های گذشته این بود که بیشتر آن‌ها یا در حد طرح آزمایشی باقی ماندند و یا به طور تجاری عرضه نشدند. مهم‌ترین علت این اتفاق هم ظاهر بزرگ و عجیب، به علاوه وزن زیاد آن‌ها بود! اخیرا در نمایشگاه­های CES و MWC طرح‌هایی توسط دو شرکت Vuzix و Lumus معرفی شدند و علی‌رغم مشکلاتی که داشتند سر و صدای زیادی به پا کردند. چرا که حداقل از نظر وزن و اندازه، وضعیت مناسبی داشتند. اما نکته ناامیدکننده ماجرا این است که این دو شرکت فعلا تصمیمی مبنی بر عرضه تجاری آن‌ها نگرفته‌اند. به هر حال نمایش این دو شرکت پنجره‌­ای رو به آینده بود! قسمت هیجان‌­انگیز در این زمینه، مقاله نیویورک تایمز در مورد شایعات پیرامون فعالیت‌های دو غول دنیای IT یعنی اپل و گوگل، در ارتباط با گجت‌­های پوشیدنی است.
نیویورک تایمز ادعا می‌کند مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد این شرکت‌ها چند سالی است مشغول سرمایه‌­گذاری در زمینه گجت­های پوشیدنی هستند، اگرچه مسیر حرکت آن‌ها متفاوت است اما در نهایت هدف یکسانی را در سر می‌پرورانند. “تلفیق دنیای مجازی با دنیای حقیقی”.
متأسفانه از فعالیت‌های اپل اطلاعات خاصی در دست نیست، به جز اینکه این شرکت در حال طراحی و آزمایش نوعی تبلت با صفحه نمایش انعطاف ­پذیر است!
اما خوشبختانه اطلاعات خوبی در مورد فعالیت‌های گوگل در دست می‌باشد. طبق ادعای نیویورک تایمز گوگل مراحل پایانی ساخت نوعی عینک هوشمند را پشت سر می‌گذارد که دارای خصوصیات شگفت­ انگیزی است! این عینک علاوه بر وزن بسیار کم و ظاهر لوکس، مجهز به سیستم عامل اندروید، پردازنده‌ قوی و دوربین عکاسی و فیلم‌­برداری است. همچنین دارای حافظه داخلی بالا، باتری‌هایی مخصوص و دو هندزفری است که به دسته آن متصل هستند، به گفته نیویورک تایمز عینک گوگل با شبکه­‌های نسل چهارم (4G یا LTE) هماهنگ می‌باشد. همچنین گفته می‌شود این عینک قادر است توسط امواج بی‌­سیم به گوشی‌های اندرویدی متصل شود.
حال در اینجا یک سؤال مطرح خواهد شد که گوگل چگونه توانسته این همه تجهیزات را در یک عینک ظریف جاسازی کند! بدون شک برای پاسخ به این پرسش باید تا عرضه رسمی آن صبر کنیم.
این عینک‌ها چگونه کار می‌کنند؟
هنوز اطلاعات کاملی در زمینه عینک‌های هوشمند نسل جدید موجود نیست، اما تا آنجا که می‌دانیم این عینک‌ها مجهز به عدسی‌هایی خاص هستند که در واقع تلفیقی از لنز عینک و نوعی صفحه نمایش ویژه است، به طوری که تصاویر نمایش داده شده در این صفحات به صورت نیمه­ شفاف نشان داده می‌شوند و بیننده می‌تواند هم­زمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی را از دریچه دو لنز عینک مشاهده کند. البته قطعا هر کدام از شرکت‌های سازنده امکانات جانبی متفاوتی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، اما اساس کار این عینک‌ها این چنین است.
همان‌طور که گفته شد این عینک‌ها مجهز به پردازنده‌هایی با معماری ARM می‌باشند و گفته می‌شود گوگل سیستم عامل خود، یعنی اندروید را روی عینک هوشمندش پیاده کرده است! این بدان معنا است که برنامه‌نویسان سیستم عامل اندروید می‌توانند هر برنامه‌­ای برای آن طراحی کنند. در واقع لفظ “هوشمند” که به عینک گوگل اطلاق می‌شود، به دلیل برخورداری آن از سیستم عامل اندروید است. حال خودتان تصور کنید یک برنامه‌نویس خلاق چه کارهایی می‌تواند با یک عینک هوشمند و سیستم عامل اندروید انجام دهد!
عینک‌های هوشمند چه کاربردی خواهند داشت؟
اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید، با سری بازی‌های Ghost Recon آشنایی دارید. چنانچه به یاد داشته باشید شخصیت اصلی بازی
Ghost Recon همواره اطلاعاتی را جلوی چشمان خود می‌دید که این اطلاعات وابسته به عینک مخصوصی بود که به چشم داشت. به عنوان مثال میزان سلامتی و ضربان قلب دشمن، امکان دیدن آن‌ها از پشت دیوار، مشاهده علامتی خاص روی دشمنان و نیروهای خودی، دیدن فاصله تا موقعیت مشخص و بسیاری اطلاعات دیگر که همگی توسط این عینک، نمایش داده می‌شدند. تصور کنید تمام این‌ها به واقعیت تبدیل شود! شایعه شده گوگل در کنار طراحی این عینک، در حال ساخت برنامه شبیه­‌ساز آموزش خلبانی توسط این گجت هوشمند هم است!
این‌ها استفاده­‌های نظامی بود، شاید بپرسید در کارهای روزمره چه کمکی به ما می‌کند؟
همان‌طور که گفته شد عینک‌های گوگل به دستگاه­‌های اندرویدی متصل می‌شوند. در اینجا هر چیزی که پیش از این در تخیل ما بود، به واقعیت می‌پیوندد! تصور کنید با نصب یک نرم­‌افزار مسیریاب، راه درست را در مقابل چشمان خود ببینید. به هنگام رانندگی می‌توانیم توسط یک نرم­‌افزار ساده سرعت و فاصله اتومبیل‌ها را در بالای هرکدام مشاهده کنیم و همین موضوع می‌تواند از بسیاری تصادفات جلوگیری نماید. می‌توانید در حالی‌که به آرامی روی کاناپه استراحت می‌کنید به تماشای فیلم و یا مطالعه بپردازید بدون آن که گردن و چشمانتان درد بگیرد. حتی فکر کردن به این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است که بتوانیم فیلم‌ها و بازی‌های کاملا سه‌­بعدی را تجربه کنیم و یا با نصب یک نرم­‌افزار بلک لیست هرچه را که دوست نداریم، بلوکه کنیم! تصور کنید فقط زیبایی‌ها را ببینید و تمام زشتی‌ها را به لیست سیاه منتقل نمایید! شاید فکر کنید تمام این‌ها چیزی جز خیال‌­پردازی و غلو نیست! اما باید گفت با توجه به سرعت سرسام‌­آوری که پیشرفت تکنولوژی دارد، تمام این خیال­‌پردازی‌­ها در آینده­‌ای نه چندان دور به واقعیت خواهد پیوست! ضمنا فراموش نکنید اگر چند دهه پیش گفته می‌شد تلفن هوشمندی خواهد آمد که توسط آن می‌توان به صورت بی‌سیم با تمام نقاط کره زمین ارتباط صوتی و تصویری داشت، همگان آن را یک خیال‌­پردازی کودکانه تلقی می‌کردند!
آیا این عینک‌ها ضرری برای سلامتی ندارند؟
به گفته یک متخصص چشم پزشک که مجله نیویورک تایمز در این زمینه با وی مصاحبه داشته، احتمالا در ابتدا این عینک‌ها همچون نسل اولیه تلویزیون‌های سه­‌بعدی باعث سردرد و سرگیجه خواهد شد، مگر اینکه گوگل تکنولوژی بسیار پیچیده­‌ای به کار بگیرد. دلیل این امر نیز آن است که چشم انسان نمی‌تواند هم­‌زمان روی دو نقطه متفاوت متمرکز شود و یا به اصطلاح فوکوس کند. یعنی اگر همچون بازی­‌های رایانه‌­ای یک نوار HUD در گوشه تصویر وجود داشته باشد (به عنوان مثال نوار نشان­‌دهنده میزان سلامتی در بازی‌ها) چشم ما نمی‌تواند به طور هم­زمان تصویر زمینه و این نوار سلامتی را به طور واضح ببیند. به عبارت دیگر گوگل باید کاری کند که تصاویر نمایش داده شده روی عدسی‌ها، به طور خودکار با وضعیت چشم ما منطبق شوند. مثلا هنگامی که چیزی را در فاصله دور روی عدسی عینک می‌بینیم، نوار مذکور باید به طور خودکار تار و شی مورد نظر را واضح نمایش دهد!
مشکل دیگری که امنیت این عینک‌ها را زیر سؤال می‌برد استفاده آن‌ها هنگام رانندگی است. زیرا راننده باید تمام حواس خود را به جاده بدهد و تمرکز روی اطلاعات نمایش داده شده توسط عینک ممکن است موجب حادثه شود. مگر اینکه این عینک‌ها به قدری در زندگی روزمره جا افتاده شوند که هنگام تست گواهی‌­نامه و رانندگی استفاده از این عینک‌ها نیز آموزش داده شود.
باید دید گوگل برای حل این مشکلات چه خواهد کرد.
زمان عرضه و قیمت احتمالی
طبق شواهد این عینک‌ها در سال 2013 تا 2015 به بازار عرضه خواهند شد و قیمت آن‌ها نیز حدود 600 دلار تخمین زده شده که رقم کمی نیست! به عقیده کارشناسان اگرچه نسل اول این عینک‌ها از نظر تجاری به موفقیت قابل توجهی نخواهد رسید، اما زیرساخت‌های نسل بعدی را فراهم خواهد کرد و مردم را آماده پذیرش این تکنولوژی می­‌کند.

منبع:

https://itresan.com/468/%da%86%d8%b4%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%88-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af/

LG WM-128N

امروزه لوازم خانگی نیز تحت تأثیر پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی قرار گرفته‌اند و در فواصل زمانی کوتاه، شاهد مدل‌هایی هستیم که با امکانات فراوان و جالبی به بازار عرضه می‌شوند. WM-128N یکی از جدیدترین ماشین‌های لباس‌شویی ال‌جی می‌باشد که در دو رنگ سفید و نقره‌ای به بازار عرضه شده است. این محصول نیز همانند دیگر مدل‌های ال‌جی از موتور بدون تسمه بهره می‌برد که دارای رده‌بندی انرژی A می‌باشد. همچنین این موتورها در کنار مصرف پایین انرژی صدای بسیار کمی ایجاد می‌کنند؛ طوری که نویز دستگاه هنگام چرخش عادی 54 و حین آبکشی به 74 دسی‌بل می‌رسد. این لباس‌شویی به صفحه نمایش بزرگ LED مجهز شده و دارای 14 برنامه شستشو است. همچنین محصول فوق دارای برنامه‌ای قابل تنظیم است که شروع شستشوی لباس‌ها را از 3 تا 19 ساعت به تأخیر می‌اندازد. WM-128N دارای سیستم شستشوی 6 حرکته می‌باشد و با حرکات مختلفی که روی لباس‌های درون ماشین اعمال می‌کند شستشویی همانند دست ترتیب می‌دهد. درب بزرگ محصول با سایز 350 میلی‌متر و زاویه چرخش 170 درجه‌ای کار را برای پر و خالی کردن آسان کرده است. ظرفیت کلی این دستگاه 59 لیتر بوده و مصرف آب کلی ماشین در پایان کار به 56 لیتر می‌رسد.

منبع:

https://itresan.com/107/lg-wm-128n/

بازایابی آفلاین (Offline Marketing) چیست؟

هر نوع آگهی و تبلیغی که خارج از پیرامون اینترنت منتشر شود را بازاریابی آفلاین می‌نامند. این نوع بازاریابی کاملاً مثل با بازاریابی سنتی است که قبل از روی شغل آمدن آنلاین مارکتینگ باره استفاده کسب‌وکارها قرار می‌گرفت. این نوع بازاریابی، برای جلب توجه مردم، نیازی به اینترنت ندارد.


از جمله مزایای بازایابی آفلاین، می‌توان به روش‌های تبلیغاتی زیاد متنوع آن اشاره کرد که از طریق آن‌های می‌توانید بدون نیاز به رایانه یا اینترنت به مخاطبان دسترسی داشته باشید. به کارگیری تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، آگهی‌های کاغذی و … از دسته روش‌های متنوع بازاریابی آفلاین هستند. البته این گونه تبلیغات سنتی، برخلاف بعضی روش‌های آنلاین که منجر به خرید فوری می‌شوند، فقط برای جلب پروا مشتریان نهفته است. از جمله معایب این روش، می‌توان به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن، احتیاج به حضور و تکاپو فیزیکی کارمندان در حین اجرا و نداشتن قابلیت اندازه‌گیری و تعقیب کردن (track) تبلیغات اشاره کرد. در حالی که با به کارگیری روش‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توان از طریق پیگیری کردن نتایج و بهینه‌سازی آن‌ها، از تاثیرگذار بودن تبلیغات و هزینه‌های انجام شده در گذرگاه تبلیغات، اطمینان حاصل کرد.


 


بازاریابی آفلاین نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده است؟

امروزه، با روی کار آمدن بازاریابی آنلاین، طریق به کارگیری بازاریابی آفلاین نیز تغییرات چشمگیری کرده است. بازاریابی آفلاین مثل ماضی باره پیشباز قرار نمی‌گیرد. این بازاریابی، به نوعی در رقابت با رسانه‌های آنلاین هستند و یا تکمیل‌کننده آن‌ها محسوب می‌شوند. در موعد گذشته، تنها گذرگاه تبلیغات، به کارگیری شیوه‌های سنتی مرسوم مانند چاپ آگهی در روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها، خبرنامه‌ها، به کارگیری کارت‌های ویزیت، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات در سمینارها، رخدادها و … بود. در واقع، کسب‌وکارها برای ارتقا کسب‌وکار خود ناچار به استفاده از استراتژی‌ آفلاین بودند.


بازاریابی آفلاین


 


با پیدایش اینترنت، اشاعه رسانه‌ها، پیشرفت دستگاه‌های دیجیتال و تغییر علایق مخاطبان، استراتژی‌های بازاریابی آفلاین نیز تغییر کرد. علی رغم گذشته، این روش‌ها امروزه یک نقش فرعی را در بازاریابی ایفا می‌کنند. ابزارهای آفلاین با هدایت ملت به سمت رسانه‌های دیجیتال، نظیر شبکه‌ها اجتماعی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، تکمیل‌کننده و تقویت‌کننده روش‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شوند. در واقع، حضور آنلاین شما باید در بازاریابی آفلاین شما منعکس شود. به عنوان مثال، اگر منظور توزیع برگه‌های کاغذی یا پخش اعلان تلویزیونی دارید، حتماً آدرس وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را در آن بیان کنید.


به طور کلی، با تلفیق بازاریابی آنلاین و آفلاین می‌توان نتایج شگفت‌انگیزی از تبلیغات خود گرفت و فایده برآمده از تبلیغات را چند برابر کرد.


دانلود رایگان کتاب چگونه یک اپلیکیشن اعتیادآور داشته باشیم؟

 


چه کسانی از بازاریابی آفلاین بهره‌گیری می‌کنند؟

اغلب شرکت‌ها از بازاریابی آفلاین برای برندسازی و ایجاد سروصدا (create buzz) پیرامون کسب‌‌وکار خود استفاده می‌کنند. استراتژی‌‌های آفلاین توسط شرکت‌های مختلف از کسب‌وکارهای حقیر گرفته الی برندهای بزرگ، قابل اجرا هستند.


کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از روزنامه‌های محلی و آگهی‌های کاغذی برای تبلیغات خویش استفاده کنند.

بیلبوردها، آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی برای کسب‌وکارهای کمابیش ابهت که می‌خواهند به مشتریان خفته در شهرهای بزرگ (metropolitan) دسترسی داشته باشند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. بازاریابی آفلاین منجربه افزایش اعتبار آن‌ها در سطح شهر می‌شود.

شرکت‌های ملی و بین‌المللی سرشناس با برند منحصربه‌فرد خرج زیاد زیادی را در جهت برند سازی (brand awareness)، صرف تبلیغات می‌کنند. تواتر تبلیغات این نوع شرکت‌ها بسیار بالا است به نوع ‌ای که آگهی‌های آن‌ها همواره در فضاهای مختلف تبلیغاتی شهر، کشو یا عالم به چشم می‌خورد.

 


ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بیشتر بشناسید.


 


بازاریابی آفلاین برای اپ مارکتینگ

هیچ شکی نیست که بازاریابی مجانی (ASO) و بازاریابی آنلاین اپلیکیشن از موثرترین روش‌های جذب کاربر محسوب می‌شود، اما بازاریابی آفلاین نیز در برخی مواقع می‌تواند برای اپلیکیشن‌ها مفید باشد. قطعاً، این شیوه برای همه اپلیکیشن‌ها موثر واقع نمی‌شود. روش‌های بازاریابی آفلاین برای اپلیکیشن‌هایی که تحت کارایی تبلیغات محلی هستند، مفید خواهد بود. این روش‌ها، دربرگیرنده موارد ذیل می‌شود. ۴ مورد اول، جزء روش‌های نسبتاً ارزان در بازاریابی آفلاین محسوب می‌شود.


 


۱- شرکت در رویدادهای مهم

رویدادهای محلی همانند همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، افتتاحیه‌ها و …  از موثرترین راه‌ها برای دسترسی به جمعیت زیادی از مخاطبان است. چنانچه از این روش به درستی کاربرد کنید، هزینه و سررسید زیادی صرف نمی‌شود. گزینه‌هایی که برای این رویدادها مطرح می‌شود، دربرگیرنده موارد پایین است:


برگزاری جشن برای انتشار اپلیکیشن (Launch Party)

در صورتی که هنوز اپلیکیشن خویش را منتشر نکرده‌اید، برگزاری یک مهمانی قبل از انتشار اپ، مایه جلب توجه ملت و مشتاق‌تر شدن آن‌ها نسبت به اپلیکیشن می‌شود. حتی اگر اپلیکیشن خویش را منتشر کرده‌اید، می‌توانید برای برگزاری جشن، بهانه‌ای پیدا کنید. برای برگزاری چنین جشن‌هایی نیازی نیست هزینه زیادی صرف شود یا به شکل پیچیده‌ای برگزار شود. رزرو یک رستوران محلی نیز برای این پیشه کفایت می‌کند. البته بسته به میزان بودجه شما، این‌گونه جشن‌ها می‌تواند به شکل مجلل‌تری نیز برگزار شود. افرادی را در این جشن‌ها دعوت کنید که به ارتقای اپلیکیشن شما از طریق بازاریابی دهان به دهان یا WOM  کمک می‌کنند. همچنین، می‌توانید از کسان تاثیرگذار یا اینفلوئنسر ها در جامعه، مشابه هنرمندان، ورزشکاران، اینفلوئنسرها و … برای کمپانی در این جشن‌ها دعوت به عمل آورید.


 


تبلیغات در رویداد‌های مهم (Promote at Events)

بازاریابی آفلاین


 


 در اتفاقات و همایش‌های مهم، کمپانی کرده و یک غرفه تبلیغاتی برای اپلیکیشن خویش خریداری کنید. در صورتی که همایش‌ها فضای تبلیغاتی در نظر گرفته نباشند، می‌توانید سرمایه گذار برگزاری آن کنگره شوید. برای این کار، ابتدا آن رویداد را بررسی کنید و در صورتی که تبلیغ در فضای آن همایش در ارتقای اپلیکیشن شما موثر است و منجر به دسترسی به مخاطبان هدف شما می‌شود، برای سرمایه گذار شدن اقدام کنید. به عنوان مثال، چنانچه یک اپلیکیشن حمل‌ونقلی مثل اسنپ، تپسی، الوپیک و … دارید، شرکت در همایش‌های مربوط به حمل‌ونقل، رسانه‌های دیجیتال و … کارساز خواهد بود.


ایجاد یک تیشرت بامزه و پیوسته به اپلیکیشن گرد از راه‌هایی است که می‌توان دیگر ملت را نسبت به اپلیکیشن خود آگاه کنید. اثناء طراحی این تیشرت‌ها، به جای پروا به جنبه تبلیغاتی آن، جنبه زیبایی و جذابیت آن را بیشتر در عقیده داشته باشید لغایت مردم به جای دور انداختن آن‌ها، مایل به پوشیدن آن‌ها باشند. همچنین، آیکون‌ها و عکس ها به پیشه اسیر شده در طراحی تیشرت به گونه‌ای باشند که کسان را نسبت به تیشرت و اپلیکیشن شما کنجکاو کنند. قرار دادن این تیشرت‌ها در برگزیدن کسان مناسب باعث می‌شود که اپلیکیشن شما از طریق بازاریابی دهان به دهان word of mouth توسعه پیدا کند. این تیشرت‌ها را می‌توان در همایش‌هایی که در آن‌ها غرفه دارید یا اسپانسر آن هستید، بین شرکت‌کنندگان پخش کنید. دو وب‌سایت snorgtees.com و zazzle.com می‌تواند به شما در ایده‌پردازی برای چاپ تیشرت‌ها کمک شایانی کند.


همچنین، تبلیغات در رویدادهای مهم ورزشی نیز یکتا از روش‌های تبلیغات آفلاین به حساب می‌آید. نمایش تبلیغات در گوشه ها-کناره ها زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و … اثناء برگزاری مسابقات پر بازدید منجر به دیده شدن اسم برند اپلیکیشن شما خواهد شد.


 


اسپانسر تیم‌های ورزشی

 سرمایه گذار شدن برای تیم‌های ورزشی محبوب که در معرض دید افراد زیادی از جامعه هستند، از روش‌های تبلیغات آفلاین محسوب می‌شود که منجر به آشنایی مردم با اپلیکیشن و برند شما خواهد شد. چنانچه اسپانسر یک تیم ورزشی هستید، چاپ و طراحی لباس بازیکنان با در نظر دریافت نام برند یا اپلیکیشن خود بر روی آن‌ها گرد از کارهایی است که مورد بهره‌گیری برخی اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اپلیکیشن اسنپ که سرمایه گذار تیم فوتبال سپاهان است، از این روش کاربرد می‌کند.


 


۲- کارت ویزیت (Business Cards)

بازاریابی آفلاین


 


چنین کارت‌هایی برای هر کسب‌وکاری از جمله اپلیکیشن‌های موبایل ضروری است. این کارت‌ها برای جلسات و رویدادهای مختلف به کار می‌آیند. این کارت‌ها باعث ماندگاری اپلیکیشن شما در ذهن مخاطب شده و به پیدا کردن اطلاعات، آدرس و نام ریزبین اپلیکیشن شما در صفحات جستجو کمک می‌کند.


اغلب شرکت‌‌ها بعد از طراحی کارت ویزیت خود، آن را در وب‌سایت‌های مربوطه آپلود می‌کنند و پس از چند روز و به راحتی کارت خویش را اخذ می‌کنند. چنانچه وقت کافی برای طراحی کارت ندارید، می‌توانید از الگوهای موجود در برخی وب‌سایت‌های طراحی بهره‌گیری کنید و کارت خود را به صورت آنلاین طراحی کنید.


برخی از این وب‌سایت‌های طراحی کارت ویزیت خارجی همانند Vistaprint.com، رایگان هستند، ولی در ازای ارائه مجانی خدمات، یک اعلان کوچک پشت کارت قرار می‌دهند که از طریق پرداخت هزینه‌ای اندک، آن اعلان حذف می‌شود. برای طراحی زیباتر و با کیفیت‌تر، وب‌سایت‌هایی همانند Moo.com، وجود دارد، اما بیچارگی به صرف خرج اکثریت می‌باشد. همچنین، وب‌سایت‌ DeGraeve.com، از اولین وب‌سایت‌های طراحی آنلاین است که بسیار کاربرپسند می‌باشد و امکان طراحی کارت ویزیت را در کمر بستن شما پیمان می‌دهد. از سایر منابع جالب برای طراحی کارت ویزیت، وب‌سایت Jukebox.com می‌باشد که از تنوع و کاربری بسیار احسان برخوردار است. اگر به تعقیب ایده‌های جالب و حرفه‌ای هستید، وب‌سایت psprint.com، بهترین گزینه برای طراحی کارت ویزیت و دانلود با کیفیت بالا است.


در مملکت ما نیز بعضی آژانس‌های تبلیغاتی، علاوه بر طراحی بیلبورد، وب‌سایت، کاتالوگ، بروشور و …، کارت ویزیت هم طراحی می‌کنند. وب‌سایت‌های ایرانی نیز برای طراحی آنلاین کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، استند و … هستی دارند. احد از وب‌سایت‌های ایرانی، www.chapagha.com است که علاوه بر طراحی رایگان، یک قسمت تحت عنوان راهنمای طراحی آنلاین و طراحی مجانی توسط طراح نیز در آن هستی دارد.


 


۳- بارکد رمزینه یا QR Code

بازاریابی آفلاین


 


این کدها شدنی است تاثیر به سزایی در بازاریابی نداشته باشند، ولی پژوهش ها بازپسین پرتو داده است که این تکنولوژی کم کم در بین کاربران گسترش پیدا کرده است. زمانی که این کدها توسط گوشی‌های هوشمند اسکن می‌شوند، بر اساس آنچه شما برای آن تعریف کرده‌اید، می‌توانند کاربر را به صفحه دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی، اپ استور یا کافه بازار هدایت کنند. برپایی این کدها بسیار ساده است. بس است به احد از وب‌سایت‌های برپایی QR Code مراجعه کنید و با وارد کردن نام اپلیکیشن و صفحه فرود، کد خویش را فقط در چند دقیقه دانلود کنید. به منظور تاثیرگذاری بیشتر این بارکدها، می‌توانید آن‌ها را به شکل مد نظر یا متناسب با برند اپلیکیشن خویش طراحی کنید.


این بارکدها می‌تواند بر روی کارت ویزیت، کاتالوگ، تبلیغات محیطی و حتی تیشرت‌های چاپ شده شما نیز پیمان گیرند. بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر لوتوس سل، ماندن ۲۴، ملکانا و … از این طریق کاربرد می‌کنند. نکته قابل پروا این است که QR Code را می‌توان با Google Analytics تعقیب کرد.


 


۴- توزیع برگه‌های پرینت شده(Flyers)

بازاریابی آفلاین


 


این طریق تنها در برخی مواقع می‌تواند موثر واقع شود. در صورتی که این برگه‌های به دست مخاطبان هدف شما برسد، مقرون به صرفه و موثر خواهد بود، در غیر این صورت منجر به هدر رفتن بودجه شما می‌شود. هرچه تارگتینگ بهتری انجام دهید، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود. پخش این برگه‌ها در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با جستار اپلیکیشن شما، توصیه مناسبی برای این پیشه است. این برگه‌ها باید دربردارنده توضیحات کم درباره استعمال اپلیکیشن، آیکون، اسم اپلیکیشن و صفحات جستجوی آن باشد.


 


۵- تلویزیون

بازاریابی آفلاین


 


گاهی اوقات، به کارگیری رسانه‌های سنتی مشابه رادیو، تلویزیون و روزنامه‌های محلی ممکن است به محبوبیت و ارتقای اپلیکیشن شما کمک کند. یومیه افراد زیادی به تماشای تلویزیون مشغول هستند. هنگام تماشای تلویزیون، موبایل کسان نیز کنارشان است یا اغلب در حال استفاده از موبایل خویش هستند. شما به عنوان یک توسعه‌دهنده و در چهره در کمر بستن داشتن بودجه کافی، می‌توانید از این فرصت بهره‌گیری کرده و از طریق آگهی‌های تبلیغاتی به ارتقای اپلیکیشن خویش در تلویزیون بپردازید. آگهی‌های تلویزیونی، با در اختیار داشتن نیرو تصویرسازی فوق‌العاده، تلفیق موسیقی و جذابیت‌های بصری همانند ویدئو یا انیمیشن، نظاره گر را به دانلود اپلیکیشن دلگرمی می‌کند. نام و آیکون اپلیکیشن باید در آگهی کاملاً مشهود باشد تا در ذهن نظاره گر ماندگار شود. همچنین، صفحاتی که افراد می‌توانند اپلیکیشن را دانلود کنند نیز باید در آگهی درج شود.

برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.


راه سایر استفاده از تلویزیون برای تبلیغ اپلیکیشن، در برنامه‌های محتوایی مرتبط با تکنولوژی است که در آن به معرفی فناورهای‌ها، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلف می‌پردازند. نمایش و شناسایی اپلیکیشن شما در این برنامه‌ها، علاوه بر جنبه محتوایی برای برنامه، جنبه تبلیغاتی برای شما خواهد داشت و می‌تواند پروا کسان علاقه‌مند را جلب کند.


ایراد بسیاری بزرگ این گونه تبلیغات، خرج بسیار بالای آن است. به علت بالا بودن خرج آگهی‌های تلویزیونی، فقط برندهای بزرگ قادر به انجام تبلیغات در تلویزیون هستند.


 


 


۶- تبلیغات محیطی

بازاریابی آفلاین


تبلیغات محیطی، به شکل‌های مختلفی اجرا می‌شوند. بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی پل‌های رهگذر پیاده و پل‌های سواره رو، استندهای تبلیغاتی، لایت‌باکس‌ها، تبلیغات برروی بدنه اتوبوس‌ها ، فضاهای تبلیغاتی ایستگاه‌های مترو، بنرها و استرابوردهای تبلیغاتی تمامی ابزارهای قدرتمندی برای رساندن پیام های تبلیغاتی هستند.


استفاده از بیلبورهای تبلیغاتی از زمان‌های گذشته باره استفاد بسیاری از کسب‌‌وکارهای کبیر بوده است. بیلبوردها معمولاً در تقاطعات، میدان‌ها، بزرگراره‌ها و مسیرهای پر تردد قرار دارند. برای اینکه این بیلبوردها بتواند توجه ملت را به خود جلب کند، باید از حالت کلیشه‌ای بیرون شوند. بنابراین، باید در طراحی بیلبوردها، از خلاقیت و جذابیت‌های بصری بهره‌گیری کرد. محتوا، رنگ‌بندی، فونت، اندازه و نورپردازی مناسب در بیلبوردها از عوامل کامیابی این گونه تبلیغات به حساب می‌آید. تعرفه به کارگیری تبلیغات محیطی بسیار بسیار است و با توجه به چشم وهمچشمی شدید شرکت‌های کبیر در این زمینه، قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است. به انگیزه قیمت بسیار زیاد، این شیوه فقط برای برندهای بزرگ که بودجه کلانی در پسندیدن دارند، مناسب می‌باشد. اسنپ، تپسی، دیجیکالا، بامیلو و شیپور از آنگونه اپلیکیشن‌های ایرانی هستند که از روش‌های مختلف تبلیغات محیطی برای ارتقای اپلیکیشن خود بهره‌گیری می‌کنند.


دقت داشته باشید که برای تبلیغ اپلیکیشن خویش با به کارگیری ابزارهای محیطی، همواره نام و آیکون اپلیکیشن و در ضمن صفحات دسترسی به اپ را در محتوای بیلبوردها و بنرها در نظر بگیرید.