سایت فروشگاهی برای معرفی و تبلیغ و یا فروش کالاها و خدمات در اینترنت بسیار پسندیده می باشد. در این نوشته هدف داریم که در باره سایت های فروشگاهی توضیحات مختصری را ارائه بدهیم و انگیزه ها تمایز قایل شدن بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی را توضیح دهیم.
طراحی سایت فروشگاهی
قیمت طراحی سایت فروشگاهی
طراحی یک سایت فروشگاه بسته به قابلیت های آن خرج های متفاوت دارد . در اصل در کل پروژه های طراحی سایت معیار تخمین هزینه تعداد نفرساعت نیروئی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا طراحی وب سایت وقت میگذارند از همین رو هر چه فروشگاه اینترنتی تکنیکال تر و تخصصی تر باشد و احتیاج داشته باشد که به سامانه های مختلف وصل شود و گزارش ها گوناگون به مصرف کننده و مدیر بدهد، پرواضح است که شمار تن ساعت اکثریت برای طراحی بیچارگی دارد و برآیند اینکه خرج طراحی سایت فروشگاهی اغلب خواهد شد !
معذالک به چهره تفکیکی نونگار چند گروه مختلف برای طراحی سایت فروشگاهی دسته بندی کرده که در تعرفه های طراحی سایت قابل ملاحضه است .
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی
نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید مد نظر پیمان داد
در یک سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که خدمات و کالاهای خویش را به صورت منظم و تقسیم بندی شده و در جداول و فهرست های پسندیده قرار دیتا و برای فروش یا ارائه آنها تلاش کنید. سایت فروشگاهی باید متناسب با دیدن مشتریان ساده و بسیار زیبا و جذاب باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان در کمترین وقت ممکن بیشترین میزان از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها باید به گونه ای باشد که تبادل به راحتی صورت پذیرد و در کمترین زمان ممکن عملیات داد و ستد اتمام شود.
سایت فروشگاهی مناسب چه اشخاصی است
سایت های فروشگاهی برای هر کسی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی تکاپو دارد پسندیده است و از کسب و کارهای بزرگ گرفته لغایت کوچکترین کسب و کارها می توانند از این سایت ها استفاده کرده و کار خود را اشاعه دهند. نکته جالبی که چه بسا در اینترنت گردی به آن برخورد کرده اید این است که حتی افراد زیادی بوده اند که در پیش درآمد اقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با اشاعه سایت فروشگاه ها و انبار هایی را برای خود ساخته اند و الان از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.
طراحی سایت فروشگاهی
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست
ظاهر سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و گونه ها است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می تاب در سایت یافت می دهد. از تفاوت های سایر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها شیوه مدیریت سایت های فروشگاهی است. روش مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که بسهولت بتوان دگرگونی ها را در آنها اعمال کرد زیرا شدنی است یک سایت فروشگاهی هر روز و یا حتی در روز چند بار ناچار به اعمال تغییراتی در بها ها و موجودی و نوع کالا و غیره شود. برای اینکه این بروز کردن لحظه ای برای صاحبان سایت های فروشگاهی وقت مانع نبوده و بدل به یک دغدغه نشود، باید در طراحی سایت فروشگاهی راهکارهای مناسب اندیشیده شود.
معرفی و امکان مقایسه محصولات
از دیگر جذابیت هایی که سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که بر حسب دربایستن صاحب سایت در آن گنجانده می شود. این امکانات نظیر امکان مقایسه اجناس و خدمات، نقد و بررسی، فروش های گزیده تر روزانه و تخفیف هایی جهت مناسبت ها و گارانتی و اخذ نظرات خریداران در مورد کالاها می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.
طراحی تارنما فروشگاه اینترنتی
در کمر بستن داشتن آمارهای کامل و تفکیک شده
سایت های فروشگاهی مزیت های دیگری نیز نسبت به سایت های معمولی دارند. یگانه از مهم ترین مزیت ها امکان آمارگیری جامع و جداسازی شده از تقسیم های مختلف سایت و سپریدن کلیه محاسبات همانند درآمد و فروش و مهار موجودی انبارها در بازده های زمانی مختلف و وانگهی تحلیل کالاهای باره علاقه ی خریداران یا ثبت سفارشات است که اطلاعات جامعی که قابلیت پیاده سازی بر روی جداول و نمودارها نیز دارند را جهت بهبود کسب و کار در پسندیدن مدیران سایت ها پیمان می دهد.
در طراحی سایت فروشگاهی باید نکاتی را دلخواه قرار داد که باعث بهتر شدن این سایت ها می شوند. از جمله مهمترین این موارد می تاب به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد.
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی سازگاری با گونه ها تبلت ها و تلفن های همراه
طراحی سایت فروشگاهی با در عقیده گرفتن سازگاری آن با گونه ها گوشی ها و تبلت های هوشمند (طراحی سایت پیامد گرا) یگانه از بدیهیاتی است که در طراحی سایت باید رعایت شود. اهمیت رعایت این باره در این است که امروزه کم و بیش به ۷۰ درصد اینترنت گردی ها از راه تلفن های به اتفاق هوشمند و تبلت ها چهره می پذیرد. و طبیعتاً دارا بودن سایتی که با این وسایل هوشمند سازگار باشد این مزیت را برای مدیران سایت برپایی می کند که هر شخصی در هر نقطه ای و با هر وسیله ی هوشمندی بتواند از سایت دید و یا خرید کند. همچنین رعایت سازگاری سایت با گوشی های هوشمند در رتبه بندی موتور های جستجوگر نیز مهم است و باعث ارتقای بازدیدها و بهتر شدن رتبه سایت می گردد.
استفاده از نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی
طبیعتاً یگانه از اصول بنیادی که مایه می شود مدیران متقاضی سایت های فروشگاهی و همچنین بازدید کنندگان نگرانی داشته باشند جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است. از مهمترین راهکارهای حل این جستار دریافت مظهر اعتماد الکترونیک است که یک نشان دیجیتالی بوده از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده بدست این وزارتخانه را رعایت کرده باشند. با توجه به اهمیت این مظهر بنا به درخواست مشتری سایت های طراحی شده بدست کمپانی طراحی سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به مانند ایجاد نمودن فروشگاه در بستر اینترنت می باشد. طراحی سایت فروشگاه می بایست به مانندن چیدمان قفسه های فروشگاه و قرارگیری محصولات پر اهمیت باشد. کاربران پس از ورود به سایت فروشگاه اینترنتی محصولات و خدمات ارائه شده را مشاهده می نمایند بعد از برگزیدن محصولات و قرارگیری در سبد خرید چهره حسابی به هدف پرداخت برای کاربر فراهم می آید و به درگاه پرداخت ایننترنتی هدایت می شود. همگی مراحل فروشگاه اینترنتی به همانند فروشگاه فیزیکی می باشد.
امنیت در بستر فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به معنای تجارت اینترنتی می باشد. با گسترش اینترنت و دسترسی پذیری اسان آن، ورود به کسب وکار اینترنتی و توجه به اهمیت آن غیرقابل انکار شده است. به کارگیری درگاه های پرداخت اینترنتی و سیستم های رمزگذاری و رمزگذاری و همگی موارد امنیتی در بستر طراحی سایت فروشگاهی می بایست لحاظ شود. به کارگیری پروتکل های امنیتی به هدف برقراری امنیت برای اطلاعات حساب کاربران در فروشگاه اینترنتی الزامی می باشد.
نکات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به مانند چیدمان گنجه های یک فروشگاه می باشد. چگونه محصولات وخدمات خود را به بهترین نحو برای کاربران به نمایش بگذاریم. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی قشنگ از محصولات، بیان خصیصه های محصولات، قیمت و حتی سنجش ای با سایر محصولات همانند بسیار کارآمد خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی فروشنده وجود ندارد لغایت خریدار را راهبری نماید فلذا همگی اطلااعات لازمه را در بستر طراحی سایت فروشگاهی لحاظ نمایید.
هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟
هزینه ها متناسب با نیاز و خواسته مشتری متغیر است و نمی توان قیمت واحد و مشخصی را برای تارنما های فروشگاهی در نظر گرفت ، ولی شروع بها تارنما های فروشگاهی با پنل مدیریت معمولی از 7 میلیون تومان می باشد.
طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی را دارد؟
اگر تارنما های فروشگاهی از همان آغاز کار سئو بیس باشند و بدون محدودیت طراحی سایت شوند می توانند دارای امکانات زیاد زیادی باشند که این امکانات به رشد و پیشرفت هرچه سریع تر وب سایت کمک های فراوانی می کند گرد از مهم ترین امکانات قابل ارائه در طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو بودن آن است، وب سایتی که ریسپانسیو باشد قابلیت نمایش در تمامی صفحه نمایش های حقیر و کبیر را دارا می باشد.
آیا وضعیت پیاده سازی طراحی سایت فروشگاهی در کامیابی آن تاثیرگذار خواهد بود؟
جواب سوال بله است ما از یک تارنما علاوه بر زیبایی گرافیکی چشمداشت قابلیت دسترسی راحت را نیز داریم. تارنما اگر به صورت بنیادین پیاده سازی شده باشد و همه ی تکنیک ها در آن رعایت شده باشد در جذب مشتری و مخاطبان اغلب کمک بسیاری می کند فلذا توجه داشته باشید که فقط زیبایی گرافیکی سنجه مقایسه یک وب سایت نیست.