اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

بازاریابی چریکی در ایران - نمونه های عملی اجرا

بازاریابی چریکی در ایران - مثال های عملی اجرا


تا کنون مطالب مختلفی از بازاریابی چریکی را در ایران آکادمی منتشر کرده ایم، در این مطلب به بعضی از شیوه های مورد بهره‌گیری در این سخیف بازاریابی و نمونه های عملی بازاریابی چریکی در ایران می پردازیم.


پیش از آنکه به سراغ اصل سوژه برویم یک یادآوری برای دوستانی که برای نخستین بار با مفهوم بازاریابی چریکی مواجهه می شوند یا مطالب پیشین سایت را نخوانده اند داشته باشیم.


بازاریابی چریکی روشی است که در آن کمپانی ها با بودجه ای کم و با اتمام تکنیک های خلاقانه و نامتعارف در بازاریابی و تبلیغات بتوانند محصولات و خدمات خودشان را به مشتریان بالقوه معرفی کنند.


این سخیف بازاریابی بدست جی کنراد لوینسون معرفی شد و ایشان کتابی با همین عنوان دارند. علت نامگذاری این تکنیک هم تشابه دنیای رقابت در بازار با جنگ است، در جنگ خیلی اوقات یک گروه چریک می توانند لشکری را بهم بریزند و این تکنیک بازاریابی هم کمک می کند با بودجه ای مختصر در روبرو رقبای زیاد قوی کامیاب تر عمل کنیم. در دوره بازاریابی چریکی، به طور کامل این تکنیک ها روشنگری دیتا شده است.




اما برویم سراغ بعضی از طریق های اجرا بازاریابی چریکی.



ایجاد طریق های خلاقانه و جدید:


یکی از مواردی که باعث موفقیت در بازاریابی چریکی می شود، خلاقیت است، اگر این خلاقیت را در روش ارائه تبلیغ هم مورد استفاده قرار دهیم، می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.


بعنوان نمونه سرشناس در این زمینه در ایران می شود به اقدام آپارات برای برند فیلمیمو اشاره کرد که جوانی با لباس زرد رنگ در کنار اتوبان تابلویی را در دست دارد که روی آن نوشته: "لم بده و فیلیمو ببین"


بازاریابی چریکی در ایران


 


معرفی بوسیله ملت و بصورت ویروسی:


اگر کسب و کاری بتواند در تبلیغات خلاقیتی بخرج بدهد که این تبلیغ در بین ملت بچرخد، توانسته یک تبلیغ کامیابی آمیز ارائه دهد.


یکی از اقدام ها می تواند توجه به روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی باشد، بعنوان نمونه کاری که سافتلن در روز نخست مدرسه ها انجام داد را می نا نمونه ای هرچند ناتوان از این کار دانست.


البته کمپانی های مختلف امروزه به وسیله اینفلوئنسرها اقدام به تعبیه تیزرهای تبلیغاتی و نشر آن ها از طریق فضای مجازی می کنند که خیلی اوقات بخوبی منتشر می شوند.


 

این مطلب را از دست ندهید: بازاریابی و تبلیغات چریکی



 

مثال هایی برای بازاریابی چریکی

استفاده از فرصت های رایگان:


خیلی اوقات می طاقت با استفاده از یک حصار ساده، کار تبلیغاتی اثرگذار سپریدن داد و این اقدام چه بسا خرج چندانی هم نداشته باشد.


نمونه این کار، اقدام سازمان آب و فاضلاب است که با ترسیم شکل ذیل و استفاده از لوگو این کمپانی توانسته مفهوم جالبی را منتقل کند.


 


تبلیغات چریکی در ایران


 


یکی دیگر از این فرصت ها به کارگیری آسانسورهاست، اگر شما در یک مجتمع هستید، می توانید از آسانسورها به بهترین شکل شدنی بهره‌گیری کنید. در این زمینه نمونه ایرانی ندیدم ولی شکل ذیل نمونه ای از بهره‌گیری بالابر برای تبلیغات است.


 


بازاریابی پارتیزانی در ایران


 


هرکجا که فرصتی برای تبلیغات محیا است:


اگر بخواهیم بهترین پیشنهاد برای بازاریابی و تبلیغات چریکی را داشته باشیم، این است که هرکجا که فرصتی برای تبلیغات خلاقانه هست، باید از آن استفاده کرد.


نمونه های پایین نمونه هایی از همین سخیف است.


 


بازاریابی چریکی


 


تصویر بالا مربوط به تبلیغات دوربین های ضد آب کنون است که در کف روشویی هایی که در محیط‌ های عمومی بوده، نصب شده است.


 


تبلیغات


تبلیغات یک فروشگاه بر روی مترو


 


تبلیغات چریکی


تبلیغ برروی نوار پیشخوان فروشگاه ها


 


نکته مهم در بازاریابی پارتیزانی یا همان بازاریابی چریکی این است که به بهترین نحو شدنی از تمام امکانات و فرصت ها استفاده کرد و با چاشنی خلاقیت اقداماتی را سپریدن عدل که بتواند به جذب مشتری کمک کند


صفر تا صد کار با واتس‌اپ


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،    3980715031

اگر از نرم‌افزار‌ها و رسانه‌های مجازی استفاده کرده باشید احتمالا نام برنامه واتس آپ به گوشتان خورده است. واتس آپ نیز مانند دیگر برنامه‌های مجازی روابط کاربری مختص خود را داشته و فضای متفاوتی با دیگر نرم‌افزار‌ها دارد. در این گزارش به نکاتی از قابلیت‌ها و کار با این نرم‌افزار اشاره شده است.

صفر تا صد کار با واتس‌اپ

به گزارش الف، اگر از نرم‌افزار‌ها و رسانه‌های مجازی استفاده کرده باشید احتمالا نام برنامه واتس آپ به گوشتان خورده است. واتس آپ نیز مانند تلگرام و اینستاگرام فضای اینترنتی تبادل اطلاعات بین کاربران را فراهم کرده تا اشخاص بتوانند بدون نیاز به تماس و ایمیل و ... با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آن‌چیز که واضح است این است که عملکرد و نحوه کارکرد این برنامه‌ها کمی با یکدیگر فرق دارد و هدف یکسان میان آن‌ها به روش‌های متفاوتی انجام می‌گیرد.

واتس آپ نیز مانند دیگر برنامه‌های مجازی روابط کاربری مختص خود را داشته و فضای متفاوتی با دیگر نرم‌افزار‌ها دارد. حال با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه واتس آپ چگونه بستر ارتباطات میان کاربران را فراهم کرده و چطور به وظایف خود عمل می‌کند.

WhatsApp Favorites

واتس آپ نیز مانند تلگرام بر پایه شماره تلفن‌ها عمل کرده و با دسترسی به مخاطبین شما اجازه چت کردن با آن‌ها را به شما می‌دهد. حال در این برنامه بخشی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید مخاطبین خود را جداسازی کنید و کسانی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط هستید را در لیست مورد نظر جای دهید. همچنین قادر هستید مخاطبینی را که نمی‌خواهید با استفاده از گزینه Delete از لیست به طور کامل حذف کنید.

WhatsApp Status

در روابط کاربری واتس آپ موردی وجود دارد که از طریق آن قادر هستید حالت و وضعیت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای دسترسی به این قابلیت کافیست که به تب Status مراجعه کرده و با استفاده از کادر Your Current Status is وضعیت خودتان را برای برنامه مشخص کنید.

همچنین اگر تصمیم گرفتید که Status خود را پاک کنید با زدن Edit می‌توانید به راحتی تمامی گزینه‌های قدیمی و جدید را پاک کرده و یا به صورت تک تک آن‌ها را حذف کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار واتس آپ که مشابه دیگر برنامه‌های مجازی است به شما اجازه می‌دهد که دوستانتان را که عضوی از این نرم‌افزار نیستند را به آن دعوت کنید.

اگر تصمیم گرفتید یکی از مخاطبین خود را به برنامه واتس آپ دعوت کنید لازم است توسط گزینه Invite a Friend که در فضای کاربری برنامه وجود دارد این کار را به آسانی انجام دهید. با استفاده از این گزینه پیامی برای مخاطب مورد نظر ارسال خواهد شد که وی را از طریق بخش دانلود برنامه به عضویت در واتس آپ دعوت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای ارسال پیام به دوستان خود حتمی باید شماره آن‌ها را در لیست مخاطبین گوشیتان داشته باشید.

چت کردن

حال با فرض اینکه فرد مورد نظر در لیست مخاطبین شما حضور دارد، برای برقراری ارتباط با ایشان کافیست در بخش New Message که با شکل یک قلم در بالای برنامه قرار گرفته است با انتخاب مخاطب، چت خود را با دوستتان آغاز کنید.

اگر وارد نرم‌افزار شوید متوجه خواهید شد که زمان مشخصی بر روی اکانت مخاطبینتان وجود دارد، این زمان نشان دهنده آخرین زمان آنلاین بودن فرد مورد نظر است. همچنین اگر دوست دارید مخاطبینتان را در یک گروه داشته باشید و به صورت دسته‌جمعی چت کنید با استفاده از گزینه New Group این کار قابل انجام است.

ارسال شدن پیام‌ها

وقتی در چت‌های مختلف پیامی را برای فرد مقابل ارسال کنید متوجه یک تیک کوچک پایین مطلب ارسال شده می‌شوید. یک تیک نشان دهنده‌ی این است که پیام شما به سرور ارسال شده و دو تیک به این منظور است که پیام شما به مخاطب فرستاده شده است. هنگامی که دو تیک سبز شوند بدین معناست که دوست شما پیغام ارسال شده را مشاهده کرده است.

تنظیمات

در بخش تنظیمات واتس آپ یا همان Setting برنامه، گزینه‌های متعددی وجود دارند که هر کدام برای بخش خاصی تعیین شده است.

برای تغییر عکس یا نام کاربری خود باید به بخش Profile مراجعه کنید و برای تغییر اندازه فونت، عکس پس‌زمینه و بلاک کردن افراد مختلف باید به قسمت Chat Settings بروید.

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید یکی از مخاطبین خود را بلاک کنید، بعد از ورود به Chat Settings گزینه Block را انتخاب کنید. بعد از اینکار کافیست مخاطب مورد نظر را در لیست بلاک شده خود وارد کنید و در اینصورت فرد مقابل نمی‌تواند به شما پیام دهد و از ساعت آنلاین بودن شما باخبر شود. (اگرچه به استاتوس‌های شما دسترسی خواهد شد.)

همچنین برای فعالسازی قابلیت Last Seen بعد از انتخاب بخش Chat Settings مورد Message Timestamp را روشن کنید.

همچنین بهتر است بدایند که نرم‌افزار واتس آپ به صورت پیش‌فرض پیام‌های تصویری و ویدیو‌ها و ... را خودکار دانلود می‌کند. برای جلوگیری از دانلود خودکار برنامه می‌توانید در تنظیمات واتس آپ به بخش  Data and storage usageرفته و در بخش Media auto-download تیک‌های مختلف را برای همه موارد حذف کنید تا در مصرف اینترنت و فضای داخلی گوشی هوشمند شما صرفه‌جویی شود.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980715031.html

جزئیات تازه از گوشی وان پلاس۸


گروه فناوری الف،    3980715035

در شرایطی که تازه ترین گوشی پرچمدار وان پلاس یعنی وان پلاس 7 تی عرضه نشده، اخباری در مورد گوشی آینده وان پلاس یعنی وان پلاس 8 در فضای مجازی منتشر شده است.

جزئیات تازه از گوشی وان پلاس۸

به گزارش فارس به نقل از انگجت، برخی منابع نزدیک به شرکت چینی وان پلاس می گویند این شرکت در حال طراحی گوشی قدرتمند تازه ای به نام وان پلاس 8 است.

وان پلاس که تنها شش سال از فعالیت آن می گذرد موفق شده در سال های اخیر با عرضه گوشی های قدرتمند و متنوع با قیمت های مناسب بخش قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند را در شرق آسیا و حتی اروپا و آمریکا در اختیار بگیرد.

گفته می شود این گوشی مجهز به نمایشگر 6.5ا ینچی خمیده خواهد بود و یک حفره به عنوان دوربین سلفی در بالای این نمایشگر قرار خواهد داشت. بنابراین در گوشی مذکور بر خلاف گوشی های وان پلاس 7 تی و 7 پرو خبری از دوربین های سلفی کشویی نیست.

یک خبر جذاب دیگر در مورد این گوشی امکان شارژ بی سیم آن است که علاقه به خرید آن را افزایش می دهد. همچنین گفته می شود که این گوشی مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 865 خواهد بود. وان پلاس تا کنون اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980715035.html

اهمیت طراحی سایت؟ اصلا سایت طراحی بکنم یا نه؟

اهمیت طراحی سایت؟ اصلا سایت طراحی بکنم یا نه؟

 طراحی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است امروز با هزینه چندی سایتی را تاسیس میکنی کافیه چند سنه آن را پشتیبانی کن آنگاه آن سایت می تواند از لحاظ درآمد با بزرگترین ملک بازرگانی طهران چشم وهمچشمی کند و از لحاظ بها هم می تواند گرانتر از بهترین ملک در بهترین جای طهران باشد بعد طراحی سایت یک موضوع ساده ای پیش پا افتاده نیست که شما اندیشه کنید خوب با بها صد هزار و دویست هزار قابل حل باشد پس در این باره باید حساسیت اکثریت را به هزینه دهید

چه جور سایتی می تواند برای ما درآمد میلیونی داشته باشد یا میتوان آن را به قیمت چند صد میلیونی فروخت؟

چند مورد در اینکه یک سایت بتواند درآمد میلیاردی داشته باشد یا اینکه بتوان به بها بسیار فوقانی آن را فروخت کارایی دارد در این مدت پانزده سال که ما تجربه داریم دیدهایم که سایت هایی که با سه میلیون و چهار میلیون طراحی شدند اکنون قیمت میلیونی دارند

الف - مهمترین چیز در درآمد و قیمت یک طراحی سایت موضوع و ایده آن است هر سوژه و ایده ای که تخصصی باشدی و جامعه قصد بیشتری را تعقیب کند می تواند از درآمد زیاد بالایی برخوردار باشد مثلا همین سایت های اخبار یا سایت های تبلیغاتی یا فروشگاهی

ب - سود بسیار در هر خرید ، در سایت هایی که داد و ستدها و سود های زیادی در جریان است هر چند که عمومیت ندارد نیز میتوان از درآمد های بالایی برخوردار است مثل سایت های فروش املاک و خودرو

ج - سایت هایی که همانند کمتری دارند می توانند با سرعت زیاد بالا به درآمد برسند و می طاقت آنها را با قیمت زیاد بالایی فروخت

 

 چه کاری سپریدن دهیم که یک سایت به جایی برسد که بتوان از آن درآمد عالی داشت یا با درآمد عالی فروخت؟

ما در شرکت طرح ریزان حامی سایت هایی را طراحی کرده ایم که ساید با مبالغ زیادی اتمام نشده اند اما در نهایت بها این طراحی سایت ها زیاد بالا بوده است 

الف - سایت طراحی سده باید کاربردی باشد یعنی مثلا اگر سایت مربوط به چاپخانه میزنید نباید فقط تبلیغات شما در آن باشد بلکه باید مشتری بتواند همگی خدمات خویش را آنجا پیگیری کند

ب- سایت باید حتما به چهره مهندسی و برنامه نویسی شده باشد و قوانین کپی رابت در آن به صورت کامل رعایت شده باشد و تحت هیچ شرایطی نباید از سایت های حاضر مثل وردپرس و دروپال استفاده شود 

ج - سایت باید به چهره همیشگی حمایت شود و پشتیبانان طراحی سایت هر چند وقت یک بار سایت را به روز کنند 

د - سایت باید در طراحی خویش از کدنویسی سئو شده ای بهره‌گیری شود و الگوریت های مربوط به جستجوگر های بزرگ در آن به صورت کامل رعایت شوتد 

 

چرا طراحی سایت خویش را به کمپانی طرح ریزان حامی سپرد ؟

 

الف - اول سایت خود ما را چک کنید کمپانی ما چون تخصصش پیشه طراحی اتوماسیون اداری است پس خودش نیز در کلمات مربوط به طراحی اتوماسیون اداری می باشد در  صفحه نخست گوگل باشد که هست و در سعی است بعدها ای کم و بیش در واژه ها طراحی سایت و اپلیکیشن نیز به صفحه نخست گوگل بیاید 

ب - شرکت طرح ریزان پشتیبان طراح سایت های بزرگواری بوده که اکنون با کلمات مهمی صفحه نخست هستند و صاحبان آن سایت ها ده ها برابر هزینه سپریدن دیتا خویش اکنون هوده کرده اند که از آنگونه آنها می طاقت به سایت نوبت آنلاین یا همیار اسم برد

ج - شرکت طرح ریزان پشتیبان عضو شورای عالی انفورماتیک است و گرید طراحی نرم انگیزه ها را دارد

خ - شرکت طرح ریزان حامی در این دامنه بیش از سیزده سنه تجربه دارد که این ادعا بدست سازمان ثبت کمپانی ها و روزنامه رسمی قابل پابرجا کردن است

ه - این شرکت دارای برنامه نویسان کاملا چیره دست است که به صورت تمام وقت و با بیمه در کمر بستن کمپانی هستند که این ادعا نیز بدست لیست بیمه قابل پابرجا کردن است

ع - این کمپانی برنامه نویسی و طراحی سایت را کاملا به چهره حرفه ای و با زبان های به روز گیتی سپریدن میدهد و از هیچ سیستم کپی کاربرد نمی کند و بری اثبات ادعای خود آماده است تا مشاوران فنی شما سورس کدهای طراحی سایت را بررسی کنند 

 

قدم نخست برای اتمام طراحی یک سایت چگونه است ؟ 

 

در قدم اول از آنجایی که طراحی یک سایت کاری کاملا حرفه ای و فنی است لازم است شما رایزن فنی داشته باشید 
طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی
 و با اطلاعات قدم بردارید که در این مقوله ما آماده ایم در پهنه طراحی سایت به چهره مجانی هر گونه اطلاعات شما لازم دارید را در اختیارتان پیمان بدهیم یا اگر با هر شرکت دیگری میخواهید وارد قرارداد شوید ما آماده ایم که به عنوان رایزن شما را همراهی کنیم

در قدم دوم لازم است شما کار خویش را به گروه طراح سایت توضیح دهید آنها تحلیل و بررسی بکنند و پس از ارائه مسیر کارهای پسندیده شما به پیشه ادامه دهند که پس از این قدم بحث داکیومنت نویسی است و بعد سپریدن مهندسی نرم افزار و در نهایت برنامه نویسی توسط شزکت برنامه نویس انجام خواهد شد

حذف خودکار تاریخچه مرورگر اِج

در ویندوز 10 همچون دیگر مرورگرها، از قابلیت ذخیره‌سازی تاریخچه صفحات وب مرور شده پشتیبانی می‌کند و این قابلیت همان‌قدر که برای کاربران مفید است در مواردی نیز می‌تواند امنیت حریم خصوصی آنها را با مشکل مواجه کند. 

در این شرایط اغلب کاربران برای حفظ امنیت اطلاعات خود از قابلیت مرور امن (خصوصی) کمک گرفته یا پیش از بستن مرورگر، تاریخچه ثبت شده در آن را تخلیه می‌کنند.

 

انجام این کار نسبتا ساده است، اما تکرار آن به دفعات متعدد می‌تواند دشوار و خسته کننده باشد. اگر تمایل دارید با هر بار بستن مرورگر، تاریخچه ردپای ثبت‌شده از شما توسط مرورگر نیز به‌طور خودکار حذف شود کافی است این مراحل را دنبال کنید:

 

مرورگر اج مایکروسافت را اجرا کرده و از بالا سمت راست روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه عمودی به نمایش درآمده کلیک کنید.

 

روی گزینه Settings در انتهای منوی به‌نمایش درآمده کلیک کنید.

 

پنجره را به پایین اسکرول کرده تا بخش Clear browsing data را مشاهده کنید.

 

در ادامه روی گزینه Choose what to clear کلیک کرده و در صفحه جدید ضمن فعال کردن موارد موردنظر برای حذف از تاریخچه مرورگر، کلید وضعیت موجود در کنار گزینه Always clear this when I close the browser را از حالت Off به On تغییر وضعیت دهید.

 

از حالا به بعد با هر بار بسته شدن مرورگر، تاریخچه آن نیز به‌طور خودکار پاک می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی صفحات وب را در مرورگر مرور کنید.



منبع: