۴۰۰ میلیون تومان، دو ساله. این مبلغ و زمانی است که یک متخصص اینستاگرامی به یکتا از رفقا من اعلام کرده است تا با صرف آنها بتواند به آرزوی هر کسی در این شبکه اجتماعی برسد: تیک آبی. علامتی که در کنار نام فرد در این پیرامون قرار دیتا میشود و تایید میکند که این حساب کاربری از آن این شخص یا نهاد است و در حقیقت، اصالت این حساب کاربری را تایید میکند. تیک آبی اینستاگرام چیست؟ ولی این میزان پول و زمان برای چه کاری است؟ به راستی برای اینکه آن فرد تیک آبی را بگیرد باید چه کند؟
* یک: هر کسی که بخواهد در اینستاگرام، تیک آبی بگیرد باید چهار ویژگی داشته باشد: ۱٫ برای یک فرد یا نهاد راستین باشد ۲٫ منحصر به فرد باشد ۳٫ پروفایل فرد کامل باشد ۴٫ اکانت باره توجه باشد.
به گزارش اقتصادآنلاین، به نقل از هفت صبح، نکته اصلی این است که در واقع بسیاری از ما سه خاصیت نخست را داریم یعنی یک فرد راستین پشت حساب کاربری است، پروفایلمان کامل است یعنی اسم و عکس و بیوگرافی دارد و یک اکانت هم داریم ولی مسئله اصلی همان شرط چهارم است یعنی مشهور بودن.
* دو: پس اصلیترین دسته ماجرا این است که شما به راستی برای اینستاگرام یا به طور کلی شرکت فیسبوک شناخته شده باشید. اینستاگرام برای اینکه ببیند شما شناختهشده هستید یا نه، به دو مسئله توجه میکند، چقدر حساب کاربریتان در اینستاگرام جستوجو شده و چقدر نام و اخبارتان در منابع خبری مختلف آمده است. بنابراین وقتی شما درخواست میکنید که حساب کاربریتان تیک آبی بگیرد، آنها احصاء و اخبارتان را میبینند و در این خصوص تصمیم میگیرند.
* سه: تعداد دنبالکننده برای اینستاگرام اهمیتی ندارد. دست کم در مقرراتش نگفته که مثلا حداقلی هستی دارد و به کمتر از آن میزان تیک آبی داده نمیشود ولی به هر حال با همان شرط چهارم یعنی نامی بودن، این شرط هم تامین میشود و لزوما فرد نامی باید تعداد دنبالکننده قابل ملاحظهای داشته باشد.
* چهار: فردی که به اخ من پیشنهاد دیتا که تیک آبی را با آن بودجه و صرف دو سنه سررسید بگیرد، تکنیکهایی برای نامی کردن دوستم دارد. نخستین تکنیک این است که این برادر من که میخواهد کمدین شود کلیپهایی بسازد که خب ساخت. این کلیپها با پروا به استاندارد این روزهای بقیه رقبا در اینستاگرام هزینه دارد. پس از فرآوری کلیپ هم باید آن را در صفحات مختلف تبلیغ کرد الی فرد در محیط اینستاگرام به شهرت برسد و کسان زیادی صفحه او را پیگیری کنند. شاید حتی قرار باشد که چنین تبلیغی در پیرامون تلگرام نیز چهره بگیرد.
* پنج: نامدار شدن البته به این سادگیها نیست بعد فردی که میخواهد تیک آبی را بگیرد، احتمالا به یک شهرت گذرا نیز فکر خواهد کرد. شهرت زودگذر از چه عازم به دست میآید؟ بالابردن دروغین تعداد دنبالکننده. برای این شغل باید به اصطلاح فالوئر یا دنبالکننده خرید. در حال آماده فالوئر در اینستاگرام بین هر شماره ۹ الی ۱۵ تومان معامله میشود.
بنابراین اگر اخ من بخواهد ظرف یک ماه خویش را به ۱۰۰ هزار دنبالکننده برساند باید چیزی نزدیک به ۹ میلیون تومان برای دنبالکننده خویش هزینه کند. توجه داشته باشید که این فالوئرهای فیک، معمولا به بازبینی توسط اینستاگرام معرفی و حذف میشوند و بنابراین باید به طور مکرر اقدام به خرید و ترمیم آمار خود کنید. این پیشه به شما کمک خواهد کرد افرادی را که برای اولین بار به حساب کاربریتان مراجعه میکنند قانع کنید که در حساب شما بمانند و شما را پیگیری کنند چراکه از عقیده روانی شایستن پیگیری کردن فردی که ۵هزار دنبالکننده دارد کمتر از کسی است که ۵۰هزار دنبالکننده دارد.
داشتن دنبالکننده یا فالوئر فیک البته ممکن است یک پوئن منفی برای شما به حساب بیاید اما صرفا در شرایطی که این فالوئرهای فیک بخش بزرگواری از دنبالکنندگان شما باشند وگرنه کسان بسیار نامی اینستاگرام که مدتهاست تیک آبی دارند هم در حال آماده میلیونها فیک دارند.
* شش: بخش دیگری از پول باید خرج شلوغ شدن صفحه شما شود. شدنی است اندیشه کنید که با حضور فالوئرها صفحه شما خود به خود شلوغ خواهد شد اما اینطور نیست. داشتن Follower با داشتن Engagement گرد نیست. در اولی افراد تنها شما را پیگیری میکنند ولی در دومی در صفحه شما همکاری میکنند و همین باعث میشود که صفحه شما در جستوجوی اینستاگرام جزو گزینههای اول باشد و در Explore به کسانی که دنبالتان نمیکنند رهنمود شود. برای این پیشه باید پول هزینه شود لغایت افراد در صفحه شما اغلب کامنت بگذارند و برای چنین کاری یا باید افرادی را استخدام کنید که برای همه کامنت بگذارند یا اینکه مطالبی جنجالی را پست کنید که مخاطب را دلنازک کند.
* هفت: در گذرگاه اخذ تیک آبی البته کمک افرادی که اینستاگرام آنها را میشناسید هم به شما کمک میکند. فکر نکنید که با یک شرکت معتبر فناوری آن هم در آمریکا راز و شغل دارید و پارتی بازی در اینجا هستی ندارد. اتفاقا اینطور نیست. روند رسیدگی درخواستها به چهره دستی صورت میگیرد و ماجرا آنقدر بغرنج است که حتی خبر واصله که برخی از کارمندان اینستاگرام مافیای تیک آبی درست کردند و قبل از این پول میگرفتند و به کسان تیک آبی میدادند. بنابراین اگر ظرفیتی در آن کمپانی دارید پرکار کنید (مثلا فعالان پهنه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات که در خارج از کشور ساکن هستند یک افزار خوب هستند).
* هشت: و در پایان اینکه باید کاری کنید که تیک آبی به بقیه ابعاد حضور شما در فضای مجازی بیاید. اگر مثلا یک وب سایت رسمی منظم داشته باشید یا اگر یک حساب کاربری پرکار داشته باشید، گمان کردن اینکه تیک آبی به شما تعلق بگیرد اغلب است فلذا بخشی متعلق به پول هم باید هزینه چنین مسائلی شود.
در این وسط البته از مسائلی مانند برگزاری ایونت یا قرار با چهرههای سرشناس یا حتی آوردن این چهرهها در کلیپها که مستلزم خرج است یا حتی نحوه آرایش و گریم صورت گذشتیم. خلاصه که آن بنده خدا مبلغ زیادی به همنشین ما نگفته بود. اینستاگرام به یکتا از غولهای پنهان بیزینسی در ایران تبدیل شده و برای اینکه بتوانی بهره اکثریت از این کیک داشته باشی، به قول قدیمیها باید راز کیسه را شل کنی