اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 13

معرفی تکنولوژی

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

بازاریابی شبکه ای بحثی است که چند ساله حسابی همه جا درباره آن گفتگو می شود و بحث داغ محافل جوانانی است که می خواهند یک شبه پولدار شوند.

در این یادداشت سعی بر آن است تا نگاهی به جوانب مختلف بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ داشته باشیم.


با بازاریابی شبکه ای آشنا شویم

بازاریابی شبکه ای یگانه از زیرمجموعه های دودمان بازاریابی است که کانال فروش خویش را بر شبکه های انسانی و اجتماعی استوار کرده است. در این شیوه، شما تعدادی از محصولات شرکت را خریداری کرده و در هر مکانی که می خواهید به فروش می رسانید و در ازای آن سود خویش را دریافت می کنید. اما این فرجام گذرگاه نیست. به راستی در این شیوه، مصرف کننده نیز می تواند کالاهای کمپانی را بازاریابی کرده و در قبال آن هوده گرفتن کند. البته این روش ساختار خاص خویش را نیز دارد. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خود شناسایی کند و هر چه پایین این زیرمجموعه اغلب باشد و بیشتر تکاپو کند، فایده اکثریت به شما می رسد.

این طریق با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از قوای انسانی را برپایی کرده که به چهره تصاعدی بر آن افزوده می شود. تبلیغات نیز در این تکنیک به چهره چهره به صورت و کلامی چهره می گیرد.


حال باید ببینیم چگونه میتوانیم در بازاریابی شبکه ای کامیاب باشیم؟

برای اینکه شما در بازاریابی شبکه ای کامیاب باشید، باید اصولی را رعایت کنید.


کیفیت کالا: محصولاتی که برای عرضه گزینش می کنید باید کیفیت فوقانی داشته باشند الی مشتری آنها را به سایر محصولات ترجیح دهد. اگر کیفیت کالای شما ذیل باشد، دلیلی ندارد مشتری آن را از شما بخرد.

مهارت گفتگو و فروش: چیرگی های فروش اکتسابی هستند. با کسب این مهارت ها می توانید راهکارهایی افزایش فروش خویش پیدا کنید. باید توانایی صحبت با مشتری را داشته باشید. باید فوت و فن گفتگو و رفتار با مشتری را بدانید.

مهارت تیم سازی و رهبری: همانطور که در بالا اشاره شد یگانه از طریق های کسب فایده در بازاریابی شبکه ای، پورسانتی است که به ازای فعال بودن زیرمجموعه شما برایتان حاصل می شود. پس باید توانایی آن را داشته باشید که کسان زیادی را به گردآور خویش اضافه و در آنها علت ایجاد کنید.

مهارت رهبرسازی: همان فرمولی که برای شما کسب سود می کند، برای زیرمجموعه شما نیز راستگو است. پس باید توانایی این را داشته باشید که آنها را نیز به رهبرانی دشوار کوش و با دلیل تبدیل کنید.

آیا بازاریابی شبکه ای همان شرکت هرمی است؟

شرکت های هرمی آن بخش از شرکت هایی هستند که اعضا آنها پایبند هستند افرادی را به شرکت معرفی کنند و در ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. در واقع در این کمپانی ها فرآورده ملموسی خرید و فروش نمی شود و سرمایه گذاری فرد به عنوان کمیسیون بین افراد بالاتر در این هرم تقسیم می شود. در این ساختار هر چه به راس هرم کم و بیش می شوید، فایده بیشتری دریافت می کنید. اما اگر در سطوح ذیل هرم باشید، هیچ گاه چنین سودی نخواهید داشت، البته اگر متضرر نشوید.

اما در بازاریابی شبکه ریشه-بن-بیخ بر فروش فرآورده است و سپس می طاقت در ازای شناسایی فرد جدید سود اخذ کرد.


رویای ثروتمند شدن با بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای هم مثل دیگر تکاپو ها نیازمند کوشش و کوشیدن پیوسته است و هیچ خاصیت به خصوصی در آن وجود ندارد که این رشته را به شغلی خاص و درآمدزا تبدیل کند. در واقع مانند هر پیشه دیگری شما نان کوشش خود را می خورید.

بر بنیاد آمارهای منتشر شده فقط ده درصد فروشندگان شرکت Amway از کهنه ترین و بزرگترین شرکت های مبتنی بر بازاریابی شبکه ای در امریکا و دانشمند در انگلستان کامیاب شده اند درامدی کسب کنند. این آمارها اگرچه دستور به عدم موفقیت قطعی همه بازاریاب ها نمی دهند ولی اثر می دهند که نمی توان برای کل بازاریاب های شرکت درآمدهای هنگفت ماهیانه را متصور بود. در شرکت های بازاریابی گرچه سران شبکه و اعضای با پیشینه که شمار زیادی پایین مجموعه دارند درآمدهای عالی دارند ولی درآمدهای بی اندازه با کار آسان برای برای کل اعضا به گزیده تر اعضایی که دیر به شبکه پیوسته اند بخردانه به نظر نمی رسد.


بازاریابی شبکه ای از نظر قانونی

فعالیت های هرمی در اکثر کشورهای عالم غیرقانونی تلقی می شود اما به واسطه تفاوت کمپانی های بازاریابی شبکه ای با هرمی این فعالیت در بعضی کشورها قانونی است. اما با این حال بازاریابی شبکه ای همواره محل انتقاد مراجع قانونی و اقتصادی بوده است.

برای دریافت مشاوره رایگان با دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.

نماد نشانه دهنده وضعیت کار و جنبش کمپانی بازاریابی شبکه ایچند سالی است که این کمپانی ها می توانند با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت تکاپو کنند. شما با بررسی مظهر شرکت می توانید به قانونی یا غیر قانونی بودن کار شرکت پی ببرید. اگر رنگ این سمبول(لاتین) سبز بود یعنی مجاز به فعالیت است. اگر زرد بود یعنی مجاز به کار و جنبش یکماهه برای رفع ایراد و در آخر اگر قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است. رنگ سیاه هم اثر دهنده اتمام مجوز تکاپو آن کمپانی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد